お知らせ日本の教育資格枠組み(試案)について掲載しました
Japanese Educational Qualifications Framework (tentative)

新着情報お知らせ日本の教育資格枠組み(試案)について掲載しました
Japanese Educational Qualifications Framework (tentative)

日本の教育資格枠組み(試案)/Japanese Educational Qualifications Framework (tentative)

以下の枠組みは、当機構研究開発部が提案するものです。
The following framework is proposed by the Research Department of NIAD-QE.

目的

当資格枠組みは、国内外における日本の教育資格の透明性や社会的理解を高め、進学・就職等を希望する資格保有者の不利益を回避することを目的とし、課程修了要件および入学資格要件等に関する法令根拠を基に設計されたものである。同レベルに位置づけられる資格は互いに「同質(homogenous)」ではなく、「同等(equivalent)」ないしは「比較可能(comparable)」なものとする。

Aim

This proposed qualifications framework aims to increase the transparency and social understanding of Japanese educational qualifications at home and abroad and ensure qualification holders who wish to pursue higher education or find employment will not be disadvantaged. It was formulated through mapping based on legal grounds such as course completion requirements and admission eligibility. Qualifications at the same level are not considered “homogeneous,” but “equivalent” or “comparable.”

 

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